Nieco oddalony od centrum miasta, 20-metrowej wysokości most kolejowy nad płynącą w jarze rzeką Borują wzniesiono w 1884 r. Miał być częścią pierwszej trasy linii z Bytowa do Korzybia. Nigdy jednak nie przejechał nim pociąg. Tuż po wybudowaniu wiaduktu dokonano bowiem nieznacznej korekty przebiegu kolei: przesuwając tor nieco na południe, przeniesiono ją zaledwie o... kilkadziesiąt metrów. Powody tej decyzji do dziś owiane są tajemnicą. Od tamtej pory most jedynie zdobi krajobraz. W latach 20. XX w., w okresie kryzysu gospodarczego widniał na wydawanych w Bytowie pieniądzach zastępczych, na banknocie o nominale 2 marek.
Do dziś zachwyca elewacja mostu, staranność wykonania i bogate zdobnictwo wyróżniające go wśród mostów kolejowych nie tylko dawnych Prus, ale i całej Europy. Szczególnie warto zwrócić uwagę na wykonane z piaskowca, umieszczone na filarach herby: Rzeszy, Pomorza, Prus, Bytowa i kolei niemieckich.