Most na Sanie w Kępie Rzeczyckiej ze względu na swoje strategiczne znaczenie ma za sobą burzliwą przeszłość. Na tym odcinku łączy on duży węzeł kolejowy w Rozwadowie z Lublinem. Brzegi Sanu spina stalową kratownicą w Dąbrowie Rzeczyckiej z jednej strony i Kępie Rzeczyckiej z drugiej.
Pierwszy most zbudowany został przez Rosjan w 1915 roku i był rozwiązaniem tymczasowym. Bardziej trwałą konstrukcję postawiono w 1922 roku, lecz we wrześniu 1939 roku została ona wysadzona w powietrze przez polskie wojsko. W kampanii wrześniowej most na Sanie posłużył do przemieszczania tysięcy polskich żołnierzy pod osłoną pociągu pancernego Wojska Polskiego II RP ”Pierwszy Marszałek”. Po zakończeniu tej operacji to właśnie obsada pociągu pancernego unicestwiła przeprawę kolejową na Sanie. Niebawem, bo w 1940 roku Niemcy zbudowali drewniany most, lecz ze względów strategicznych po kilku miesiącach postawili stalową konstrukcję. Most ten również nie istniał zbyt długo, bo już w 1944 roku został zniszczony przez Niemców, aby nacierającym Rosjanom uniemożliwić przeprawę.
Most, który stoi obecnie, został zbudowany w 1946 roku przez firmę "Mostostal" i jest ciekawym obiektem o o charakterze industrialnym.