W latach powojennych kursowała tutaj kolej wąskotorowa, dowożąc ludzi do pracy czy młodzież do szkół. Podróż odbywała się wagonikami ciągniętymi przez parowóz, lokomotywkę spalinową czy też w wagonach samobieżnych. W 1991 r. władze PKP podjęły decyzję o jej likwidacji. Po 20 latach podjęto decyzję o budowie ścieżki rowerowej na trasie Sułów - Milicz - Grabownica, wykorzystując nasyp dawnej kolejki wąskotorowej oraz istniejącą infrastrukturę kolejową.
Na poszczególnych stacjach (przystankach) możemy zobaczyć ekspozycje złożone z wagonów kolejowych oraz lokomotywy lub parowozu oraz tablice poglądowe zawierające informacje o budowie ścieżki rowerowej oraz walorach turystycznych i krajobrazowych w rejonie danego przystanku.
Ścieżka rowerowa o długości 20 km zaczyna się w Sułowie, około 200 m od budynku stacji kolejowej, ma szerokość około 2 m oraz pokryta jest nawierzchnią asfaltową oraz szutrową. Biegnie wzdłuż malowniczego krajobrazu Doliny Baryczy przez miejscowości: Pracze (3,1 km), Postolin (5,7 km), Kaszewo (8,5 km), Milicz z dwoma przystankami na 11,1 km (Milicz Zamek na ul. Trzebnickiej) i na 12,8 km (Milicz Wąskotorowy), Ruda Milicka (15 km) i w Grabownicy na 20 km znajduje się jej koniec.
Ścieżka rowerowa służy nie tylko turystom, ale również mieszkańcom okolicznych miejscowości. Przed wyruszeniem w trasę z przystanku Sułów Milicki warto zwiedzić uroczy Sułów, w którym możemy podziwiać między innymi pałac z 1680 r., dwa kościoły zbudowane z muru pruskiego w XVIII w., spichlerz czy ciekawy mały rynek.