W okolicach Wielunia zachowało się kilka drewnianych kościołów, w większości z przełomu XV i XVI w. Wszystkie zasługują na uwagę, jednak kościół w Grębieniu wyróżnia się z powodu przepięknych i doskonale zachowanych polichromii, które warto zobaczyć. Starsza, o cechach wyraźnie gotyckich, wykonana w pierwszych latach XVI w. i pokrywająca ściany, przedstawia sceny Męki Pańskiej.
Nieco późniejsza, z lat 1520-1531, zdobi stropy nawy i prezbiterium. Przedstawione na niej postacie mają jeszcze cechy malarstwa późnogotyckiego, natomiast bogate ornamenty roślinne, wypełniające większą część powierzchni malowidła, są już renesansowe. O wyjątkowości tej polichromii stanowią również dwie postacie grajków towarzyszących św. Annie Samotrzeciej.
Przedstawiono je bardzo realistycznie, dokładnie ukazując szczegóły stroju i instrumentów z 1. poł. XVI w. Jeden z grajków jest w stroju chłopskim i gra na instrumencie podobnym do skrzypiec, zwanym fidel. Drugi, w typowym stroju dworskim, gra na lutni. Ten fragment polichromii ma ogromną wartość dla muzykologów, jest bowiem jednym z nielicznych zachowanych oryginalnych przedstawień instrumentów z tamtego okresu.