Dostepna również w Get it on Google Play
Szukasz inspiracji na weekendową wycieczkę? Skorzystaj z gotowych propozycji i daj się porwać przygodzie. Podążaj śladami naszych użytkowników!

Okolice Karpacza

Trasę rozpoczynamy w Karpaczu Górnym, a dokładnie przy ulicy Na Śnieżkę. Na początek zwiedzamy drewniany kościółek z XIII wieku o nazwie Wang. W pobliżu kościółka znajduje się wejście do Karkonoskiego Parku Narodowego. Uiszczamy opłatę za wejście na teren parku i kierujemy się niebieskim szlakiem w stronę Starej Polany.

Niegdyś na polanie stało schronisko które spłonęło w 1966 roku. Idąc dalej z prawej strony widzimy krawędź Kotła Wielkiego Stawu. W końcu dochodzimy do Kotła Małego Stawu i do jednego z najstarszych schronisk karkonoskich pięknie zwanych "Samotnia". Po krótkim odpoczynku w schronisku ruszamy w dalszą drogę. Podążając pod górę dochodzimy do kolejnego schroniska "Strzecha Akademicka", później cały czas niebieskim szlakiem dochodzimy do Równi pod Śnieżką. Na skrzyżowaniu szlaków skręcając w prawo schodzimy na szlak czerwony, kierując się w stronę Kotła Wielkiego Stawu.

Po drodze z góry podziwiamy wspaniały widok na Mały Staw, schroniska Samotnia i Strzecha Akademicka oraz Śnieżkę. Dalej ukazuje nam się kolejny fantastyczny widok na Kocioł Wielkiego Stawu. Staw mijamy z prawej strony i podążamy w kierunku formacji skalnej Słonecznik. Przy skałkach zmieniamy szlak z koloru czerwonego na żółty i kierujemy się do najwyższej grupy skał w Karkonoszach zwanych Pielgrzymy. Po zwiedzeniu ciekawych formacji skalnych ruszamy w drogę powrotną. Początkowo idziemy żółtym szlakiem, później wkraczamy na szlak niebieski do Karpacza.

Karpacz - Świątynia Wang
Wikingowie w Karpaczu? Tak, to możliwe. Wszystko z powodu niewielkiego, drewnianego zabytku, znanego jako Świątynia Wang. Ten niezwykły kościółek został zbudowany w XII w. we wsi Vang w południo... zabytki: kościoły, klasztory, sanktuaria
Karpacz - Polana
Częściowo podmokła łąka górska na zboczach Smogorni, poniżej Wielkiego Stawu, położona na wysokości około 1000-1100 m. Obecnie na Polanie jest zagospodarowane i zadaszone miejsce odpoczynku d... rozrywka: szlaki turystyczne
Karpacz - Kocioł Małego Stawu
Kocioł Małego Stawu jest drugim co do wielkości kotłem polodowcowym w Karkonoszach. Znajduje się u podnóża Smogorni i Równi pod Śnieżką. Dno kotła położone jest na wysokości 1183 m n.p... przyroda: jeziora i rzeki
Karpacz - Schronisko Samotnia
Miłośnikom górskich wędrówek polecamy Samotnię - jedno z najstarszych i najznamienitszych schronisk w Karkonoszach i całych polskich górach. Zostało ono zbudowane w niezwykle malow... zabytki: zabytkowe budynki
Karpacz - Schronisko Strzecha Akademicka
Schronisko PTTK Strzecha Akademicka położone jest na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego, na wysokości 1258 m n.p.m. pomiędzy Kotłem Małego Stawu a Białym Jarem. Schronisko znajduje się przy gł&oacu... rozrywka: ruch i zdrowie
Karpacz - Kocioł Wielkiego Stawu
Kocioł Wielkiego Stawu to kocioł polodowcowy, usztuowany u podnóża Smogorni i Równi pod Śnieżką, na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego. Dno kotła wypełnia naturalne jezioro gór... przyroda: jeziora i rzeki
Podgórzyn - Słonecznik
Słonecznik to formacja skalna w Karkonoszach znajdująca się na wysokości 1423 m n.p.m., na północnym stoku Smogorni (1489 m n.p.m.). Skały składają się z kilku silnie spękanych granitowych os... przyroda: skały i minerały
Karpacz - Pielgrzymy w Karkonoszach
Najwyższa grupa skałek w Karkonoszach, zlokalizowana na wyrównanej powierzchni, na wysokości 1204 m n.p.m. w północno-wschodnim zboczu Smogarni. Składa się z trzech równoległych... przyroda: skały i minerały