Żelazny most drogowo-kolejowy im. Legionów Józefa Piłsudskiego w momencie ukończenia był najdłuższym mostem w Polsce. Wybudowano go w latach 1937-1938 a konstrukcję wsparto na 8 betonowych filarach. Szerokość mostu to 6 m, a długość 690,40 m. Z względu na różnicę poziomów dwóch brzegów o 8 m jest to wyjątkowa i unikalna konstrukcja stalowa, czterodźwigarowa kratownica o zmiennej wysokości.
Most powstał w dość krótkim czasie dwóch lat, gdyż budowę rozpoczęły dwie firmy z dwóch przeciwległych brzegów. Jadąc mostem w nocy nie dostrzegamy przepięknej iluminacji świetlnej, która jest umieszczona pod przęsłami i składa się z reflektorów o trzech kolorach. Ich barwy nawiązują do koloru mundurów noszonych przez szlachtę i zamożne mieszczaństwo, które rada miasta w 1938 r. przyjęła specjalną uchwałą jako kolory miasta Płocka.
Kolor niebieski oświetla kamienne podpory, spód kratownic kolor czerwony, a boki oświetla kolor beżowy, natomiast kolorem białym podświetlono wnętrze kratownic. Przez most przebiega dość ruchliwa droga nr 60 Kutno - Płock - Ciechanów. Przeprawa nie była wystarczająco przepustowa, aby poradzić sobie z rosnącym ruchem kołowym. W 2002 r. rozpoczęto budowę drugiego mostu o dł. 1200 m.