Most Rędziński we Wrocławiu jest jednym z największych mostów w Polsce, a mierząc różnymi kategoriami, jest największym mostem na świecie. Budowany niemal 13 lat przez różne ekipy rządzące, udało się go, jak również Autostradową Obwodnicę Wrocławia, ukończyć. Rędziński wyjątkowy jest też z kilku innych względów.
W Polsce nie ma sobie równych w kilku kategoriach. To najdłuższy żelbetowy most podwieszany, najdłuższy most podwieszany na jednym pylonie, most o najdłuższym przęśle żelbetowym. Jednocześnie według projektanta przeprawy, prof. Jana Biliszczuka, to największy powierzchniowo most świata.
Budowę Rędzińskiego rozpoczęto w maju 2008 roku. Pierwotnie miał zostać ukończony w listopadzie 2010 roku. Terminu nie dotrzymano między innymi ze względu na zeszłoroczną powódź. W maju Odra zalała plac budowy, dokonując wielu zniszczeń. Na szczęście nie ucierpiała wtedy konstrukcja mostu.
Szczególne wrażenie robi gigantyczny pylon w kształcie litery "H". Postawiono go na wyspie na środku Odry. To do niego podwieszono za pomocą 160 want (stalowych lin) dwie niezależne, wielopasmowe jezdnie.