W ciągu drogi wojewódzkiej nr 177 (kierunek Tuczno-Mirosławiec) tuż za Człopą zachował się unikatowy wiadukt drogowy systemu Möllera. W 2006 r. został wyremontowany a właściwie wzmocniony i przebudowany z zachowaniem formy i zabytkowego charakteru.
Wzniesiono go na przełomie XIX i XX w. jednak dokładna data powstania nie jest znana. Wiadomo natomiast, że linia kolejowa, która pod nim przebiegała została zbudowana w latach 1899 – 1904. Obecnie linia ta już nie istnieje. Trzyprzęsłowy wiadukt o wysokości ponad 8 metrów, podobnie jak inne obiekty mostowe zlikwidowanego odcinka kolejowego Człopa-Wałcz został wpisany do rejestru zabytków.
Warto wiedzieć:
Max Carl Emil Möller (1854 – 1935) był niemieckim fizykiem, inżynierem, pionierem budowy mostów ze zbrojonego betonu i projektantem unikatowej konstrukcji nośnej przęseł. Nowatorskim elementem nośnym były w nich zakotwione w dźwigarach stalowe taśmy o łukowym kształcie (nazywano je czasami brzuchem ryby- Fischbauch ) , stanowiące swego rodzaju układ wiszący. Pierwsze mosty „systemu Möllera” powstały w 1894 r. Ogółem zbudowano ich około 500. Są dziś zabytkami sztuki inżynierskiej.