Przy ul. Łagiewnickiej 1/3, tuż przy Placu Kościelnym zachował się fragment torowiska tramwajowego pamiętającego okres Litzmannstadt Getto, "zatopionego" w bruk również z tego okresu (1940-1944). Transport tramwajowy powstał w gettcie w 1941 r. Przewożono nim przede wszystkim opał, surowce oraz żywność do różnych resortów znajdujących się na terenie "zamkniętej dzielnicy". Sieć linii sięgała aż do stacji kolejowej Radegast.
W roku 1942 uruchomiono również transport osobowy podzielony na dwie linie. Pierwszą z nich przewożono zamknięte w gettcie osoby do przymusowych prac, zaś drugą Niemców i Polaków. Pozostałości toru przy ul Łagiewnickiej pełniły funkcję bocznicy przy placu warzywnym. Centralna składnica warzyw powstała w 1941 r. z polecenia Chaima Mordechaja Rumkowskiego na placu targowiska Jojny Pilicera .
Z historii:
"Wydział Komunikacji Tramwajowej rozpoczyna budowę, która prowadzić będzie z ul. Łagiewnickiej na plac węglowy. Przed kilku dniami wykończona została całkowicie droga na plac warzywny..." - Kronika getta łódzkiego, wrzesień 1941 r.