Różnica wysokości stacji kolejowej w Starych Bielicach i stacji w Drezdenku to aż 20 metrów! Konstruktorzy linii kolejowej do Skwierzyny musieli się nagłowić, aby wymyślić coś, co w łagodny sposób niwelowało tę różnicę! Głównie z tego powodu od razu za mostem na Noteci w stronę Drezdenka powstał wysoki na ponad 10 metrów (!) nasyp kolejowy, po którym szły tory.
Przecinał on szosę do Krzyża Wielkopolskiego, więc musiano w niego wbudować kolejowy wiadukt. Nasyp łagodnie obniżał się, aż do poziomu Drezdenka. Jednak nasyp miał także ukrytą funkcję. Gdyby uruchomiono jaz na Noteci, spiętrzyłby on wodę i zalał łąki na wysokość około 2 metrów. Nasyp stanowił więc naturalną tamę, która zatrzymywała wodę. Do wiaduktu natomiast można było dołączyć dwie zastawki, które zamykały szosę, uniemożliwiały przejazd czołgom i również zatrzymywały wodę po odpowiedniej stronie.
Nasyp, jak i wiadukt są dobrze zachowane i stanowią bardzo ciekawą i interesującą pamiątkę po niemieckich czasach.