Przy ul. Błonie, w sąsiedztwie dwóch popularnych dyskontów (rejon parkingu) znajdują się pozostałości po piecu do wypalania wapna.
Warto wiedzieć:
Sulejów zasłynął z przemysłu wapienniczego dzięki Cystersom z Podklasztorza. Oni to właśnie opracowali technologię wypalania tego surowca. Pobliskie duże pokłady kamienia wapiennego umożliwiły powstanie przemysłu wapiennego. W 1875 r. w Sulejowie były już trzy wapienniki, a w 1900 r. w mieście funkcjonowało już 11 przedsiębiorstw.
Na potrzeby przewozu materiału wybudowano linię kolejową wąskotorową Sulejów - Piotrków Trybunalski. Głównym inicjatorem jej powstania był Stanisław Psarski. Projekt jej budowy zatwierdzono w 1899 r., a w 1904 r. linia była już gotowa do użytku. Oprócz wapna przewożono nią węgiel, drewno oraz pasażerów. Po zakończeniu II wojny światowej, odbudowie zniszczonych wapienników na nowo ruszył w Sulejowie przemysł wapienniczy. Część piecy upaństwowiono i włączono do Zjednoczenia Terenowego Przemysłu Materiałów Budowlanych w Łodzi. Pozostałe prywatne piece przeszły do Piotrkowskiego Przedsiębiorstwa Przemysłu Terenowego Materiałów Budowlanych.
Przez lata przedsiębiorstwo to miało zmieniane nazwy, było również łączone z Zjednoczeniem w Krakowie, a następnie z Kombinatem w Działoszynie. Niestety, w 2002 r. ogłoszono upadłość przedsiębiorstwa. Zniknęła również z mapy Sulejowa linia kolejowa wąskotorowa. W roku 1986 zaprzestano przewozów towarowych, a dwa lata później i pasażerskich. W latach 2005-2006 rozebrano całą sieć szynową linii. Pozostały jedynie budynki dworców (wzniesione z czerwonej cegły), które dziś pełnią funkcje mieszkalne.