W 1959 r. zakład w Mielcu otrzymał licencję na produkcję samolotu MiG 17PF pod nazwą Lim-5P. Pierwszy egzemplarz opuścił taśmę produkcyjną 18 stycznia 1959 r. Sama produkcja trwała 24 miesiące, w tym czasie powstało 129 sztuk w 6 seriach produkcyjnych. Egzemplarz o nr bocznym 507 oraz numerze seryjnym 1D05-07 trafił do 2 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Krakowie, został wyprodukowany na przełomie maja – sierpnia 1960 r. w ramach piątej serii.
Dzisiaj ten sam samolot, zachowany jako pomnik znajduje się na terenie Jednostki Wojskowej, 16 Jarocińskiego Batalionu Remontu Lotnisk im. gen. bryg. Stanisława Taczaka w Jarocinie. Zwiedzanie samolotu to nie lada gratka dla miłośników lotnictwa, zważywszy na to, że może odbywać się wyłącznie w „Dniu Otwartych Koszar”.