Od czasu uruchomienia Kolei Warszawsko-Kaliskiej czyli od 15 listopada 1902 r. Głowno szczyci się połączeniem kolejowym. Co za tym idzie możliwością dojazdu do stacji Łódź-Kaliska. Dawniej istniała tu bocznica prowadząca do zakładów Norblina w Osinach. Jak to zwykle bywa, po zmianach ustrojowych popadł w ruinę i zaniedbany czekał na lepsze czasy.
Bliźniacze obiekty w Sochaczewie, Pabianicach i Zgierzu.
Zaniedbany przez kilka lat nie obsługiwał ruchu pasażerskiego (2007-2011). W roku 2011 zakończył się remont generalny torowiska. Zaś w roku następnym zmodernizowano budynek dworcowy, który oddano do użytku w 2013 r. Czerwona cegła nadała charakter budynkowi. Od końca 2014 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna obsługuje ruch pasażerski na trasie Łódź-Łowicz (przez Głowno). Na tej trasie kursują najnowocześniejsze pociągi typu FLIRT3 wyprodukowane przez firmę STADLER Polska (przewóz rowerów darmowy).
Znajdująca się w koło dworca kolejowego wieża ciśnień, bliźniacza z wieżą w Zgierzu z około 1903 r. u zbiegu ulic Kolejowej i Myśliwskiej. Wpisana do gminnej ewidencji zabytków i objęta ochroną konserwatorską. Zbudowana z cegły ceramicznej, mieści zbiornik wodny o pojemności około 15 m3. Stropy drewniane podparte stalowymi dźwigarami. Należała również do Kolei Warszawsko-Kaliskiej.