W latach 80. XIX w. zbudowana została linia kolejowa łącząca Dęblin z Dąbrową Górniczą. Nowa trasa zbudowana została przez Towarzystwo Drogi Żelaznej Iwangorod-Dąbrowa, które w 1881 r. otrzymało koncesję z nadania cara. Powstałe wówczas połączenie miało typowy dla Rosji szeroki tor. Wśród miast, które znalazły się na nowej trasie był Radom. Radom otrzymał połączenie z Dęblinem i Kielcami w pierwszym etapie budowy kolej Iwangorodzko-Dąbrowskiej zakończonym w grudniu 1883 r.
W tym czasie trwała budowa dworca kolejowego według projektu Adolfa Schimmelpfenniga, który oddano do użytku w 1885 r. Okazały gmach stacji wyróżniał się interesującą architekturą nawiązującą do klasycyzmu. Dworzec kolejowy remontowany na początku lat 90. XX w. jest od pewnego czasu poddawany gruntownej rewitalizacji wraz z jego otoczeniem.