Inicjatywy budowy linii kolejowej z Poznania do Frankfurtu nad Odrą pojawiły się przed połową XIX wieku. Plany te zostały zrealizowane w 1870 r. Jeden z przystanków tego połączenia znalazł się w we wsi Rajewo koło Zbąszynia, który nosił wówczas niemiecką nazwę Bentschen. W tym samym roku oddano do użytku zespół budynków dworcowych. Miasto zaczęło rozwijać się w kierunku wsi, którą po pewnym czasie włączono w jego granice.
Dworzec kolejowy oraz towarzyszący mu budynek poczty wzniesiono z ceramicznej, nietynkowanej cegły w charakterystycznym dla pruskiego budownictwa kolejowego stylu. W budynku dworcowym poza kasami i poczekalnią znajdował się bufet oraz magazyn. Piętro służyło do celów mieszkalnych pracowników kolei. Do obsługi ruchu pasażerskiego wybudowano perony z wiatami. Stare budynki dworcowe straciły na znaczeniu po wybudowaniu nowego dworca w 1929 r.
Budynki dworca kolejowego są zabytkami o znaczeniu lokalnym.