Most został wzniesiony w 1564 r. w miejscu poprzedniego Mostu Kogi wzmiankowanego już w roku 1357 i jest to najstarszy z istniejących gdańskich mostów. Budowniczym mostu był Dirk Daniels. Most połączył Stare Miasto i Wyspę Spichrzów w miejscu skrzyżowania najważniejszych szlaków średniowiecznego Gdańska, czyli Traktu Królewskiego i wodnego szlaku Mołtawą.
Powszechnie nazwę mostu Grüne Brücke wywodzi się od odcienia kamienia, z którego został wybudowany lub też od pleśni pokrywającej podpory. Jest to jednak mało prawdopodobne, gdyż w Gdańsku nie stosowano zielonego kamienia a sam most był obudowany drenem. Nazwa pochodzi więc zapewne od koloru pokrywającej go farby. Nazwa została przeniesiona na sąsiadującą z mostem Zieloną Bramę.
W XV i XVI wieku most po obu stronach zabudowany był straganami. Do czasu drugiej wojny światowej był to most zwodzony. W dni targowe, aby nie zakłócać ruchu most był podnoszony dopiero po godzinie 14.00. Most był wielokrotnie przebudowywany, m.in. w 1883 r., kiedy uzyskał stalowe przęsła i w roku 1928, kiedy przęsła zmieniono na żelbetowe i dostosowano do ruchu tramwajowego. Obecnie, po ostatniej modernizacji w 1993 r. most służy jedynie pieszym. Most ma długość 50 m i szerokość 15 m.