Na Warcie w Stobnicy przebiega granica pomiędzy powiatami obornickim i szamotulskim. Oba brzegi rzeki spięto w 1909 r. pięknym kratownicowym mostem kolejowym długości 244,8 m. Powstał na jednotorowej, drugorzędnej linii kolejowej Wronki – Oborniki. Łączy wsie Stobnicę w pow. obornickim i Brączewo w pow. szamotulskim.
Ma ciekawą konstrukcję wspornikową systemu Heinricha Gerbera tworzącą most przegubowy. Kratownicowe przęsło nurtowe jest nieco dłuższe niż prześwit pomiędzy filarami. Połączono je bezpośrednio z poprowadzonymi nad terenem zalewowym przęsłami blachownicowymi a w miejscu łączenia nie ma filarów (nie powoduje to jednak niestabilności konstrukcji).
Podczas II wojny dwukrotnie próbowano most wysadzić. 1 września 1939 r. zrobili to polscy saperzy, most jednak tylko się złamał i przechylił na jedną stronę. Niemcy szybko go naprawili i wykorzystywali aż do zimy 1945 r., kiedy to sami podłożyli materiały wybuchowe. I tym razem uszkodzenia nie były wielkie; jeszcze w tym samym roku wznowiono na nim ruch pociągów. Linia nr 381 była użytkowana do roku 2000 (dla ruchu pasażerskiego zamknięto ją wcześniej, w 1991 r.), później tory rozebrano. Obecnie (2018) od strony pow. obornickiego trwa budowa ścieżki rowerowej na nasypie kolejowym. Czyżby i most mógł liczyć na rewitalizację?