W 1880 r. powołana została w Szczecinie spółka, której celem było zbudowanie połączenia kolejowego prowadzącego z Dąbia do Kołobrzegu. Spółka otrzymała nazwę Towarzystwo Dąbsko-Kołobrzeskiej Kolei Żelaznej (niem. Altdamm-Colberger Eisenbahn-Gesellschaft) i skupiała wszystkie zainteresowane budową podmioty. Już po dwóch latach pierwsze pociągi przejechały nową trasę.
W 1899 r. linię kolejową noszącą dziś numer 402 przedłużono do Koszalina. Jeden z przystanków linii kolejowej biegnącej z Dąbia do Koszalina utworzono w niewielkiej wsi Bagicz (niem. Bodenhagen) pod Kołobrzegiem. W 1899 r. zbudowano tutaj budynek stacyjny wraz z obiektami towarzyszącymi.
Kiedy w 1935 r., w związku z budową wojskowego lotniska zlikwidowano wieś i wysiedlono jej mieszkańców stacja służyła odtąd głównie obsłudze transportów wojskowych. Nieczynny budynek stacyjny stoi do dnia dzisiejszego, ale pełni już tylko funkcje mieszkalne. Na jego ścianach pozostał napis BAGICZ.