Hale Targowe w Gdyni, zaprojektowane przez Jerzego Müllera i Stefana Reychmana, powstały w latach 1935-1938. Już w trakcie budowy zyskały uznanie jako wyjątkowe dzieło architektoniczne. Ich zaawansowana konstrukcja oraz funkcjonalność były szeroko omawiane w mediach, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. Oficjalne otwarcie Hal Targowych w listopadzie 1937 roku było głośnym wydarzeniem, o którym pisały zarówno lokalne gazety, takie jak "Kurier Gdyński", jak i ogólnopolskie czasopisma, m.in. "Architektura i Budownictwo". Współcześnie hale są uznawane za jeden z najlepszych przykładów konstruktywizmu, będący perłą polskiego modernizmu międzywojennego.
Kompleks składa się z trzech budynków: hali owocowo-warzywnej, hali mięsnej oraz hali rybnej, które tworzą kształt litery "L". Szczególnie wyróżnia się hala owocowo-warzywna, nazywana także halą łukową, ze względu na jej paraboliczny dach wsparty na stalowych więzarach i przeszklone szczytowe ściany. Okna dachowe, dopasowane do parabolicznej konstrukcji, wpuszczają do wnętrza dużo naturalnego światła, co znacząco poprawia warunki użytkowe. Pod budynkami znajdują się nowoczesne chłodnie oraz miejsca do rozbioru mięsa, z których towary są transportowane na poziom handlowy za pomocą wind. Przestrzeń wokół hal służyła jako tradycyjny bazar, gdzie sprzedawano kwiaty i produkty rolnicze bezpośrednio od producentów. Dodatkowe udogodnienia, takie jak stojaki na rowery, przystanek autobusowy, modernistyczny zegar i szyld, oraz skrzynki na listy, świadczą o przemyślanej organizacji przestrzeni użytkowej.
Urbanistyczne usytuowanie kompleksu było również doskonale zaplanowane, znajdując się blisko portu, dworca kolejowego, banku i Sądu Rejonowego, co zapewniało efektywne rozwiązania komunikacyjne. Hale, mimo zmian funkcjonalnych wprowadzonych na przestrzeni lat, nadal pełnią ważną rolę handlową i społeczną dla mieszkańców Gdyni. W historii hal targowych warto wyróżnić kilka kluczowych wydarzeń:
• Podczas II wojny światowej hale zostały zajęte przez Niemców i przekształcone na magazyny części samolotowych. Po wojnie szybko wznowiono ich pierwotną działalność handlową.
• W 1983 roku hale wpisano do rejestru zabytków z uwagi na ich wartości architektoniczne i konstrukcyjne.
• W 2012 roku przeprowadzono remont dachu hali łukowej, a w 2013 roku zarządzanie obiektem przejęła Administracja Budynków Komunalnych Nr 4 w Gdyni.