Dostepna również w Get it on Google Play
Szukasz inspiracji na weekendową wycieczkę? Skorzystaj z gotowych propozycji i daj się porwać przygodzie. Podążaj śladami naszych użytkowników!

Długi weekend wypoczynkowo-aktywny ze zwiedzaniem na Podhalu

Głównym celem naszej wycieczki było Zakopane, które staramy się odwiedzać kilka razy w roku, niezależnie od pory i warunków pogodowych. Od wiosny do jesieni rozkoszujemy się panoramą Tatr ze szczytów, które kochamy zdobywać. Zimą nie ma dla nas nic piękniejszego niż szusowanie po tatrzańskich stokach! Wybraliśmy się więc na przedłużony, czterodniowy weekend do Zakopanego.

Dla urozmaicenia wyjazdu postanowiliśmy zatrzymać się na jedną noc nad Jeziorem Czorsztyńskim. Z uwagi na nasze zamiłowanie do zwiedzania, w drodze z Bielska-Białej postanowiliśmy poświęcić chwilę czasu na postój w Dębnie, gdzie znajduje się drewniany Kościół św. Michała Archanioła, który wraz z kościołami w Binarowej, Blizne, Haczowie, Lipnicy Murowanej i Sekowej został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Następnie udaliśmy się nad prawy brzeg Jeziora Czorsztyńskiego do Niedzicy, gdzie zwiedziliśmy średniowieczną warownię, słynącą z wielu interesujących legend i opowieści. Nasz nocleg zaplanowaliśmy w Czorsztynie, gdzie nie mogliśmy pominąć w swoim planie zwiedzenia ruin XIV-wiecznego zamku. Mimo iż pozostały po nim tylko ruiny, ze względu na moje zamiłowanie do gotyckiego klimatu, spacer był dużą przyjemnością.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do głównego celu naszej wyprawy, czyli do Zakopanego. To magiczne miejsce polecam wszystkim niezależnie od pory roku i upodobań, ponieważ każdy znajdzie tam coś dla siebie i na pewno, tak jak my, będzie tam wracał kiedy tylko to możliwe. Gorąco polecam na długi weekend we dwoje, w grupie, dla aktywnych wędrowców, narciarzy lub po prostu na romantyczny wyjazd we dwoje. :)

Bielsko-Biała - Zamek z piętnem wielu epok
Stojący na Wzgórzu Miejskim w centrum Bielska zamek Sułkowskich to niemy świadek historii, która ukształtowała go niczym budowlę z plasteliny. Pamięta czasy zbójnictwa beskidzki... zabytki: zamki i ruiny
Dębno - Świątynia z czasów Jagiellonów
Kościół pw. św. Michała Archanioła w Dębnie jest zabytkiem, liczącym ok. 550 lat. Został wzniesiony, gdy na tronie królewskim zasiadał Kazimierz Jagiellończyk. Do jego budowy użyto dre... zabytki: kościoły, klasztory, sanktuaria
Niedzica - Jezioro Czorsztyńskie
Zwierciadło, w którym przeglądają się dwa zamki Pierwsze plany utworzenia sztucznego zbiornika na Dunajcu datuje się na XIX w., ale Jezioro Czorsztyńskie powstało dopiero w 1997 r. Zalew dosk... przyroda: jeziora i rzeki
Czorsztyn - Ruiny zamku
Pierwsze wiadomości o Czorsztynie pochodzą z XIII w. - wtedy teren ten należał do klarysek ze Starego Sącza i na górze zamkowej miał wznosić się gródek Wronin. Zameczek miał broni... zabytki: zamki i ruiny
Kościelisko - Dolina Kościeliska
Dolina Kościeliska znajduje się w Tatrach Zachodnich. Jej długość to ok. 9 km, obwód - ok. 27 km, zaś powierzchnia - ok. 35 km². Zachodnią granicę doliny tworzy północna grań... przyroda: parki narodowe
Zakopane - Krupówki - najsłynniejsza ulica w Polsce
Mało kto wie, że najsłynniejsza ulica w Polsce, Krupówki, powstała dopiero w 1870 r. Wcześniej była to droga łącząca hutę w Kuźnicach z wsią Zakopane, która rozłożyła się wzdłuż drogi do ... zabytki: układy zabudowy