Kolej w Racławicach Śląskich pojawiła się w 1876 r. Miejscowość bowiem znalazła się na trasie nowo otwartego szlaku kolejowego Prudnik – Głubczyce. Linia ta była częścią magistrali podsudeckiej wybudowanej dzięki kontrybucjom pozyskanym po wojnie francusko-pruskiej 1871/1872. W tym samym roku wzniesiono dworzec kolejowy dla obsługi podróżnych. Zbudowany został na tzw. wyspie ponieważ wzniesiony został pomiędzy peronami 1,2 i 3.Jest to obiekt wzniesiony z czerwonej cegły, na planie prostokąta.
Drugim wyróżniającym się obiektem na stacji jest kolejowa wieża ciśnień. Wieża zbudowana została w 1905 r. W głowicy wieży zainstalowano zbiornik typu Intze I, o pojemności 200 m3. Wodę go zbiornika doprowadzano z rzeki przepływającej około 1 km od wieży. Służył do tego system rur podziemnych i pompownia. Jednym z głównych zadań wieży było zaopatrywanie parowozów i obiektów kolejowych w wodę. Z eksploatacji została wyłączona pod koniec XX wieku. Pomiędzy torami zachowały się resztki żurawia wodnego.
Obecnie z dworca kolejowego można dojechać między innymi do; Nysy, Prudnika, Głogówka, Gliwic czy Kędzierzyna-Koźla.